יתרונותיה של משכנתא לכל מטרה

 

המטרה העיקרית ללקיחת משכנתא היא רכישת נכס, אך ישנן גם סיבות נוספות. בואו להבין את היתרונות שלה!

 

מטרות אחרות

כאמור, הסיבה העיקרית היא רכישת נכס, אך רכישת נכס נוסף היא מטרה טובה ונפוצה לא פחות. כך גם לגבי רכישת רכב חדש, שיפוץ הבית, כיסוי חובות והלוואות וכדומה. למעשה, במידה ויש ברשותכם נכס, באפשרותכם למשכן אותו לטובת משכנתא לכל מטרה שתבחרו.

 

מהות המשכנתא

המשכנתא היא הלוואה של סכומים גדולים מהבנק כנגד משכון נכס, הנמצא ברשות הלווה. בשונה מהלוואות אחרות, מדובר כאמור, בסכומים גדולים ובנוסף, גם הנכס הממושכן מהווה הבדל גדול. ההבדל הגדול בעקבות האפשרות למשכן את הנכס הוא בשל הביטחון של הבנק בכך שיקבל את ההחזר. במידה וההחזר לא יתקבל על ידי הלווה

 

שיפור תנאים

תנאי המשכנתא הם טובים פי כמה וכמה מתנאים של הלוואה רגילה גם מבחינת גובה הריבית וגם מבחינת תנאי ההחזר. החזר של משכנתא לכל מטרה יכול להתפרש על פני תקופה של שנים ספורות ועד 20 שנה עם תשלום חודשי ממש כמו משכנתא, הניתנת לטובת רכישת נכס נדל"ני חדש.

 

שימו לב!

המשכנתא, בתנאים נוחים ככל שתהיה, היא בכל זאת הלוואה שיש להחזיר והיא נושאת עמה גם ריבית. כלומר, צריך לחשוב גם על הכדאיות של לקיחת המשכנתא בהתאם לצורך בה ובהתאם לתנאיה. לדוגמה, במידה וברצונכם להשתמש בכסף בשביל לפרוע הלוואות בעלות ריביות גבוהות ותנאים לא נוחים, המשכנתא בהחלט יכולה להוות פתרון נהדר, אך לא תמיד זהו המצב ויש לבדוק מראש לפני לקיחת המשכנתא.

 

איך עושים את זה?

לקיחת משכנתא לכל מטרה יכולה להיות בכל אחד מהבנקים. יחד עם זאת חשוב לדעת, שהבנקים נוטים לתת תנאים לא כל כך טובים כאשר לוקחים משכנתא למטרות שאינן רכישת נכס. אבל אל תתייאשו! באפשרותכם לפנות ליועץ למשכנתאות פרטי, שאיננו שייך לבנק כזה או אחר, להציג בפניו את ההיסטוריה הפיננסית שלכם ולאפשר לו להציג בפני הבנק את הפרטים הנחוצים לו במטרה לקבל את התנאים הטובים ביותר שבאפשרותכם לקבל ממנו.

השאר פרטיך ונחזור אליך בהקדם!