משכנתא לרכישת דירה – איך עושים את זה?

 

תהליך קבלת משכנתא לרכישת דירה הינו ארוך ומורכב. כתבנו עבורכם את עיקרי הדברים כדי שתגיעו מוכנים יותר אל תהליך זה.

 

סיבה טובה

אחת הסיבות העיקריות לבקשת משכנתא היא לקראת רכישת דירה. במקרים אלו נדרש סכום כסף, שקשה מאוד לגייס ללא עזרתו של הבנק. משכנתא זו, שהיא הלוואה לכל דבר ועניין, עומדת כנגד הנכס, אותו ברצונכם לרכוש ולכן גם מותאמת לשוויו בשוק הנדל"ן. כלומר, הנכס עצמו הוא כמו שטר פירעון, אשר מבטיח לבנק את קבלת ההחזר על ההלוואה הגדולה שנתן למבקשי המשכנתא.

 

תנאים טובים

מרבית מתנאי המשכנתא המוצאים על ידי הבנקים השונים בישראל הינם אחידים בהתאם לחוקי מדינת ישראל. יחד עם זאת, חלק מתנאי המשכנתא נתונים לשיקול דעתו של הבנק ולכן, אם ברצונכם לקבל תנאי משכנתא טובים, עליכם לבצע סקר שוק. לקיחת משכנתא לרכישת דירה יכולה להשתנות בין הבנקים בעיקר מבחינת גובה הריבית.

 

ריבית משפיעה

גם כאשר מדובר על ריבית זעומה באופן יחסי, אבל היא מתייחסת לסכום מאוד גדול ומתפרשת על פני שנים רבות, מצטבר לו סכום גדול במיוחד, שהוא רק הריבית עצמה. ככל שתצליחו להוריד את התשלום על הריבית, כך תוכלו ליהנות מהסכם החזרים נוח יותר. לדוגמה, על ידי הפחתת הסכום החודשי או הקטנת משך תקופת ההחזרים.

 

באופן אישי

כאמור, ישנו חוק המגדיר את התנאים הניתנים למבקשים משכנתא לרכישת דירה. החוק, שאינו משתנה בין הבנקים השונים, משתנה בהתאם למבקשי המשכנתא. כלומר, התנאים יהיו שונים בין אנשים בעלי עבר צבאי, אנשים בעלי נכסים וכדומה.

 

משכנתא ראשונית

במידה ואין נכסים ברשותכם, וזוהי הפעם הראשונה, בה אתם פונים לבקשת משכנתא, עליכם לקחת בחשבון שהבנק יכול לתת לכם עד כ-75% מהסכום הכולל. כלומר, צריך להיות ברשותכם לכל הפחות 25% מהסכום הכולל.

באפשרותכם לפנות לגורמים חיצוניים לבקשת הלוואה נוספת של עד כ-25% אך זכרו, שעליכם להחזיר את מלוא הסכום כולל ריבית ולכן מומלץ להימנע מכך ולהגיע מראש עם סכום גבוה ככל שניתן.

השאר פרטיך ונחזור אליך בהקדם!