טיפים לניהול סיכונים במשכנתא

 

לקיחת משכנתא דורשת תכנון קפדני המתבסס על נתונים רבים כמו: גובה ההון העצמי של הלווים, גובה ההכנסות שלהם ועוד. מכיוון שמשכנתא היא ההלוואה הגדולה וארוכת הטווח ביותר שתיקחו במהלך חייכם, חשוב להתנהל בצורה זהירה וחכמה. תכנון נכון וידע מוקדם, מונעים מצבים לא נעימים של חוסר יכולת לעמוד בתשלומי המשכנתא.

 

ניהול  סיכונים בלקיחת משכנתא

 

  • הון עצמי הוא המפתח – בכדי לקבל הלוואה מהבנק, אתם צריכים לפחות 25% הון עצמי. ככל שתגדילו את ההון העצמי, כך תוכלו לצמצם את סכום המשכנתא, לקבל תנאי תשלום נוחים יותר ואף לקצר את תקופת ההחזר.

 

  • ערכו מחקר שוק ותתמקחו – בדקו את תנאי המשכנתאות המוצעות בבנקים ובגופים השונים ומה כוללת כל אחת מהן. השוו בין ההצעות השונות וחזרו לאטרקטיביות מבניהן, מעמדה של ניהול משא ומתן, על מנת להפחית את התשלומים ולזכות בתנאים מיטביים.

 

  • מה מסלול המשכנתא המתאים לכם ביותר? –לכמה שנים כדאי לקחת את המשכנתא? מה תהיה פריסת התשלומים? האם כדאי לבחור בהחזרי משכנתא בריבית קבועה או משתנה? התשובה תלויה בנתונים רבים המשקללים את נתוני השוק ויכולת ההחזר שלכם בהווה ובעתיד. בכל מקרה מומלץ שלא להחזיר יותר מ-25% מסכום הכנסותיכם נטו.

 

  • מחזור משכנתא – במידה ותתקשו לעמוד בהחזרי המשכנתא אפשר למחזר אותה בתנאים מסוימים, כלומר לפרוס את יתר התשלום לתקופה ארוכה יותר ובכך להקטין את גובה ההחזר החודשי. ולהפך, כאשר אתם מקבלים סכום כלשהו מקרן השתלמות, ירושה וכו', תוכלו להגדיל את גובה ההחזר ובכך לקצר את תקופת המשכנתא.

 

 

ניהול סיכונים עם וקסלר – תכנון פיננסי וניהול משכנתאות

וקסלר היא חברת ייעוץ פרטית בעל ניסיון רב בתחום המשכנתאות. צוות המומחים שלנו ירכיב עבורכם את הנוסחה המדויקת והמתאימה לכם ביותר מבחינת מסלולי המשכנתא כולל ליווי צמוד משלב ההסברים, דרך שלבי לקיחת המשכנתא וגם לאחריה.  הייעוץ שלנו חוסך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים בהחזרי תשלומים ומספק לכם תנאי החזר נוחים.

 

חוסכים זמן וכסף בלקיחת המשכנתא!

לקביעת פגישה עם אחד הנציגים שלנו, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.